Gravida

Nu är vi gravida igen!
Vi har försökt varje månad ända sen äggdonationen. Jag trodde det skulle bli på en gång som det blev bär vi vart gravida med Felipe.
I Augusti fick jag precis urinvägsinfektion när jag (enligt ägglossnings kalendern) skulle ha min ägglossning så just den veckan blev det inget... Så för första gången köpte jag inga graviditetstester, och väntade på att mensen skulle komma så vi kunde sätta fart med bebis verkstaden... Men mensen kom inte... Vi köpte ett test en söndag och det visade bara kontroll strecket... Efter 10 min så kom ett svagt svagt streck till, min kille hoppade och kramade mig och var överlycklig... Jag var ju fortfarande osäker så dagen efter kom 2 tester till som jag beställt via nätet... Svagt positiva dem också... Ock positivt e ju positivt...
Så nu är vi i vecka 9+2, tidigt fortfarande, jag vet... Men jag har mått sååå oerhört illa den här gången,ont i magen, huvudvärk, ingen ork alls och vill bara sova... Svimmade på jobbet för drygt en vecka sen, så dem på jobbet fick ju reda på det!
Vi berättade för våra föräldrar samma dag som vi fick första svaga strecket...

Har köpt något som heter sea-band och det har faktis hjälp mot illamåendet, konstigt nog, jag va ju jätte skeptisk...

Nu väntar lite mer än 30 lååååånga veckor tills vi har vår lilla pluttis här... Men vi ser sååå fram emot denna eviga väntan, sparkarna, rörelserna...

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
  • » ARKIVERAT
  • » DESIGN & LAYOUT

    Gravida

    Nu är vi gravida igen!
    Vi har försökt varje månad ända sen äggdonationen. Jag trodde det skulle bli på en gång som det blev bär vi vart gravida med Felipe.
    I Augusti fick jag precis urinvägsinfektion när jag (enligt ägglossnings kalendern) skulle ha min ägglossning så just den veckan blev det inget... Så för första gången köpte jag inga graviditetstester, och väntade på att mensen skulle komma så vi kunde sätta fart med bebis verkstaden... Men mensen kom inte... Vi köpte ett test en söndag och det visade bara kontroll strecket... Efter 10 min så kom ett svagt svagt streck till, min kille hoppade och kramade mig och var överlycklig... Jag var ju fortfarande osäker så dagen efter kom 2 tester till som jag beställt via nätet... Svagt positiva dem också... Ock positivt e ju positivt...
    Så nu är vi i vecka 9+2, tidigt fortfarande, jag vet... Men jag har mått sååå oerhört illa den här gången,ont i magen, huvudvärk, ingen ork alls och vill bara sova... Svimmade på jobbet för drygt en vecka sen, så dem på jobbet fick ju reda på det!
    Vi berättade för våra föräldrar samma dag som vi fick första svaga strecket...

    Har köpt något som heter sea-band och det har faktis hjälp mot illamåendet, konstigt nog, jag va ju jätte skeptisk...

    Nu väntar lite mer än 30 lååååånga veckor tills vi har vår lilla pluttis här... Men vi ser sååå fram emot denna eviga väntan, sparkarna, rörelserna...

    Tack för att du tar dig tid
    att kommentera mitt inlägg :)






    »
    »
    »

    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!